2013. július 29., hétfő

Baileys fagyi







Amikor Bonbon Mániánál (itt) megláttam ezt a fagyit, azonnal elhatároztam, én is készítek ilyent. Olyan gusztusos volt, lágy és krémes. Megvettem a krémlikőrt, megkóstoltam és nagyon finomnak, de egy kicsit édesnek találtam. Ezért került bele egy kevés fekete kávé, amitől nem változott át kávé fagyivá, de egy árnyalatot levett a likőr édességéből. A házi krémsajt pedig nem maradhat el az általam készített fagyiból, mert olyan finom lágy krémességet bíztosít, nagyon szeretjük. Az eredeti recepthez képest ezzel a néhány változtatással nagyon finom fagyit készítettem, a család legnagyobb örömére.

Hozzávalók:
  • 4 tojás sárgája
  • 10 dkg porcukor
  • 2 váníliás cukor
  • 5 dl szója tej  (vagy 3 dl tej és 2 dl tejszín)
  • 1 dl Baileys krémlikőr
  • 1 ev. kan. erős kávé (presszó)
  • 10 dkg házi krémsajt (Recept itt)
Készítés: A kávét megfőzöm és hagyom kihülni. A szója tejet kicsit felmelegítem. A cukrot, a vaníliás cukrot és a tojást fehéredésig keverem. Kis részletekben, állandó keverés mellett a kikevert cukros tojáshoz adagolom a szója tejet. Lassú tűzön, - vigyázva, hogy ne forrjon, mert akkor a tojás sárgája kicsapódhat - folyamatos keverés mellett kb. 20 perc alatt besürítem. Hagyom kihülni. Hozzá adom a Bailyes-t, a hideg kávét és apránként a házi krémsajthoz keverem. Botmixer segítségével könnyű krémmé mixelem. Zárható tetejű műanyag dobozba öntöm és egy éjszakára hűtőbe teszem.
Másnap fagyigépbe öntöm és az előírás szerint kifagyasztom (30 perc). Zárható tetejű műanyag dobozba kanalazom és mélyhűtőben tárolom. Fogyasztás előtt kb. fél órával kiveszem a mélyhűtőből, így könnyen kanalazható lesz a fagyi.



 
 


2 megjegyzés: