2013. szeptember 8., vasárnap

Kétszínű brownie kocka









Számomra az ősz nem az elmúlást, a szomorúságot idézi, hanem épp ellenkezőleg, az örömöt, a bőséget, a vidámságot. Hiszen, milyen jó is látni a terméstől roskadozó almafákat, őszibarackfákat, a friss gyümölcs illatát, ízét érezni. Vagy gondoljunk csak a hegyoldalakon, dombos lankákon sorakozó szőlőtőkékre, a szüretre, a szüreti bálra, a finom nemes italra, a borra.
A kamrában sorakoznak a befőttek, savanyúságok, különféle lekvárok. Készülünk a télre.
Nincs már olyan nagy meleg, nem kívánjuk a jeges, hűsítő finomságokat. Ilyenkor készülnek a legfinomabb gyümölcsös sütemények, torták.
A magam részéről nagy izgalommal várom a hűvösebb napokat, mert ismét indulhat a konyhámban a bonbon készítés. Számtalan ötletem van az ünnepekre és a hétköznapokra is.
A napokban bevásárló kőrúton voltam,-nem nagyon szeretem ezt a tevékenységet- de egy mindenképpen jó benne, hogy a supermarket könyvespolcain is körülnézhetek ilyenkor. Így akadtam rá erre a kis könyvecskére, amely tele van csokis süteményekkel. De nem is akár milyenekkel, hanem a legfinomabbakkal. Brownie, maffin, Sacher-torta... és még sok más. Nagyon szeretem az olyan sütiket, amelyek több, más ízzel, vagy pl. gyümölccsel párosíthatunk, variálhatunk. Na, ezek a sütemények, itt ebben a könyvecskében pont ilyenek. Kínálhatunk hozzájuk friss gyümölcsöt, vagy egy pohár vörös, vagy fehér bort.
Egyszóval, az őszi örömök és ez a könyvecske a lehetőségek tárházát adja nekem.
Az első munkám ebből a könyvből: A kétszínű brownie kocka.


Hozzávalók:
  • 125 g vaj, feldarabolva
  • 200 g étcsokoládé, durvára vágva
  • 330 g porcukor
  • 3 tojás, könnyedén felverve
  • 160 g finomliszt, 
  • fél káv. kan. sütőpor (a liszttel elkeverve)
  • 35 g kakaópor
Fehér csokoládés alaphoz:
  • 125 g vaj, feldarabolva
  • 200 g fehér csokoládé, durvára vágva
  • 220 g porcukor
  • 3 tojás, könnyedén felverve
  • 150 g finomliszt,
  • 1 káv. kan. sütőpor (a liszttel elkeverve)

Készítés: 
A sütőt 160 fok-ra előmelegítettem. Egy 23 cm-es négyzet alakú tepsit kibéleltem sütőpapírral. (alját és az oldalát is)
Vízgőz felett, állandó keverés mellett felolvasztottam a vajat és a csokoládét. ( vigyáztam, hogy az edény alja ne érjen a vízbe és a víz csak gőzöljön, ne forrjon) Addig kevertem amíg krémes nem lett, majd hagytam kihűlni. 
A tojást és a cukrot kikevertem. Az átszitált lisztet és a kakaóport hozzákevertem a cukros tojáshoz és jól kikevertem. Végül összekevertem az olvasztott langyos csokival. 
Beleöntöttem a kikevert masszát az előkészített tepsibe.

A fehér csokoládés réteg elkészítése:
A fehér csokit, a vajat vízgőz felett, állandó keverés mellett felolvasztottam. Majd hagytam kihűlni. A tojást, a cukrot kikevertem, hozzáadtam az átszitált lisztet és ezzel is jól kikevertem. Végül bele kevertem a fehér csokis masszát is.
Ráöntöttem az étcsokoládés masszára a fehér csokis masszát és elsimítottam. 
Közepes meleg sütőben (160 fok) 1 óra 20 percig sütötte. Amikor azt láttam, hogy nagyon pirul, akkor alufóliával letakartam és így sütöttem tovább.

25 szelet lett belőle.

A könyv címe: Csokoládés édességek (itt)









 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése