2014. május 11., vasárnap

Eperfagyi Hémangitól






A kerttől a konyháig c. szakácskönyvből (itt) sikerrel készítettem, már több alkalommal, finom ételt, süteményt. Most, hogy melegebbre fordult az idő, fagyi recept után kutattam és itt találtam ezt az eperfagyi receptet. Eperfagyit már az elmúlt évben is csináltam, más recept alapján, (itt) de kíváncsi voltam erre a megoldásra. Nem bántam meg, mert nagyon finom, könnyű krémes fagyit kaptam. Ezenkívül az elkészítése is gyors és egyszerű.


Hozzávalók:

  • 2 dl natúr joghurt (nálam laktóz mentes)
  • 5 dl tejszín           (nálam laktóz mentes)
  • 15 dkg cukor
  • 30 dkg eper         (nálam fagyasztott)
  • 1 vaníliarúd kikapart belseje
  • 1 csipet só

Elkészítés: Az epret szobahőn hagytam kiolvadni. A kétharmad részét apróra daraboltam, a többit összeturmixoltam. A turmixolt eperhez hozzákevertem a vaníliarúd kikapart belsejét, a sót, a cukrot és a joghurtot. A tejszínt felvertem, majd óvatosan beleforgattam az epres masszába. Fagyigépbe öntöttem és előírás szerint kifagyasztottam. Amikor kész volt, belekevertem az eperdarabokat. Zárható, műanyag dobozba kanalaztam és fogyasztásig mélyhűtőbe tettem.

Az én fagyigépembe ez a mennyiség sok volt, ezért a maradékot (amit nem tudtam a gépbe önteni), egy zárható tetejű műanyag dobozba öntöttem és a mélyhűtőbe tettem. Félóránként elővettem és egy kanál segítségével átkevertem, így a keletkezett jégkristályokat összetörtem és ezzel a módszerrel is lágy, krémes állagot kaptam.
A géppel készült fagyi krémesebb lett, mint a kanállal kevergetett, de fagyigép hiányában ez is egy megoldás lehet.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése