2014. szeptember 29., hétfő

Gesztenyelisztes - csokis - aszalt meggyes sütemény






Amióta a családban is van gluténérzékeny, folyamatosan keresem a megoldásokat erre a témára. Valójában nagyon izgalmas és kreatív dolog egy-egy hagyományos receptet elkészíteni úgy, hogy hozza a rég szeretett ízeket, de ne a "lesajnált" kicsit laposabb, kicsit barnább vagy éppen sápadtabb változat legyen. Vagy az is tetszik, ha egészen újat készítek, csak úgy, egy hirtelen jött ötletből, az is- mert ízekhez, külsőhöz nem hasonlíthatót...
Készítettem már mandulalisztből nagyon sikeres csoki tortát (recept itt) úgy, hogy a recept a rendelkezésemre állt. De most, megvásároltam egy csomag gesztenyelisztet, pedig nem volt ötletem és receptem sem. Majd csak eszembe jut valami... Új gondolat helyett véletlenül megláttam egy egyszerűen elkészíthető csokis sütit, aminek köze nem volt a gesztenyeliszthez (a recept fehér lisztet ajánl). Nagyon megtetszett a habcsók a tetején az olvadó csoki a közepén... Nem volt mit tenni, nekem ez kellett, csak  gesztenyeliszttel. De nem voltam elég bátor, mert első próbálkozásra fele fehér (tönkölybúza) lisztet, fele gesztenyelisztet használtam.  A következő alkalommal már az egészet gesztenyelisztből készítem és akkor a gluténérzékenyek is bátran fogyaszthatják. A receptben ajánlott mogyoró helyett rumba áztatott aszalt meggyet, és a tojáshabba ajánlott kakaópor helyett, vaníliás cukrot tettem.

A recept ami az ötletet adta (itt található)


Hozzávalók:

  • 100 g gesztenyeliszt
  • 100 g fehér tönkölybúza liszt
  • 150 g barna cukor
  • 150 g vaj
  • 1 teás kanál sütőpor
  • 3 tojás sárgája és a fehérje
  • 100 g étcsokoládé
  • 100 porcukor
  •   50 g aszalt meggy
  • kb. fél dl rum
  • pici só
Készítés:
  • Az aszalt meggyet megmostam, majd ráöntöttem a rumot letakartam, hagytam ázni.
  • A liszteket összekevertem a sütőporral.
  • A tojássárgát, a vajat és a barna cukrot habosra kevertem.
  • Hozzáadtam a sütőporos lisztet a tojásos masszához és alaposan átkevertem.
  • Kanál segítségével egy 25x25 cm-es sütőtálba simítottam és 200 fok-on 10 percig sütöttem.
  • Mikor a sütőből kivettem hagytam félig kihűlni.
  • Ezalatt a csokit víz-gőz fölött felolvasztottam.
  • Rákentem a langyosra hűlt tészta tetejére és egyenletesen elosztottam rajta a rumban ázott meggyet.
  • A tojás fehérjét a sóval habbá vertem, hozzáadtam a porcukrot és a vaníliás cukrot és kemény habbá vertem.
  • Rásimítottam a csoki tetejére a habot. Kanállal a habból kis csúcsokat képeztem és ezt soronként ismételtem. Ettől szép, örvényes minta képződött.
  • Visszatettem a sütőbe és 160 fok-on 20 pecig sütöttem.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése