2013. február 3., vasárnap

Vanília krémes-mákos bonbon


Vanília krémes-mákos bonbon



Ismét mákos és ismét a a lányom kérésére.Ő ugyanis nagyon szereti a mákosat és nagyon szereti a vanília krémet, de nem szereti a tejet és a tejszínt sem. Ezért a vanília krémben a tejszínt vaníliás soya tejjel helyettesítettem. Nagyon jól sikerült. Így ezt a bonbont ajánlani tudom mindenkinek aki nem akar, vagy nem tud ( pl. azért mert tejcukor érzékeny ) tejes élelmiszert fogyasztani.

Hozzávalók:    24 db bonbonhoz

  • 50 ml vaníliás soya tej
  • 2 dkg vaj ( szoba hőmérsékletű )
  • 10 dkg fehér csokoládé ( vaníliás )
  • 2,5 ek. darált mák
  • 1 tk. vodka
Burok:
  • 30 dkg 65%-os étcsokoládé ( Choceur )
  •  3gr kakaóvaj pasztilla
Először a krémet készítettem el:

A soya tejet gyöngyözésig melegítettem, majd beletördeltem a fehér csokoládét, levettem a lángról és szép simára kevertem. Amikor a krém hőmérséklete elérte a 35 fok-ot beletettem a vaja. (itt olvastam) Majd a mákot és a vodkát tettem bele és alaposan elkevertem. Fél órára hűtőbe tette, majd ismét alaposan átkevertem és szobahőn tartottam.

A burokhoz a csokoládét temperáltam a következő módon.

A csokoládé olvasztó gépben az apró darabokra tört csokit 40 fok-ig melegítettem, majd a tartályt kiemeltem és hideg lapra tettem ( pl. konyhapult ) addig kevertem amíg 34-35 fok-ra hűlt. Ennél a hőmérsékletnél tettem bele a mikróban felolvasztott kakaóvaj pasztillát (itt vásároltam) és alaposan elkevertem. Amikor a csoki 31-32 fok-ra hűlt, akkor megtöltöttem vele a csoki hüvelyeket. A lemezt néhányszor hozzáütöttem a konyhapulthoz, ( így légmentesítjük, azért, hogy a csokoládé szép sima felületű legyen ). Néhány perc állás után egy tálra helyezett sütőpapírra csorgattam a csokit, a lemezt spaklival simára húztam. Fél órára hűtőbe tettem.
Fél óra elteltével a csokihüvelyt megtöltöttem a krémmel, A maradék csokit ( azt is ami a sütőpapíron van dermedt állapotban ) újra temperáltam, ráöntöttem a lemezre, egy gyors mozdulattal ( spakli segítségével ) lehúztam a felesleges csokit, kb. egy órára hűtőbe tettem. Mikor az egy óra letelt a lemezt megfordítottam és a bonbonok kipottyantak belőle.