2013. február 25., hétfő

Vanília krémes meggy-csatnis bonbon



Vanília krémes meggy-csatnis bonbon



Nagy hódolója vagyok az indiai vegetáriánus konyhának. Ha Pesten járok mindig a Govinda étteremben ebédelek.(itt)   Én magam is szoktam indiai ízekkel kísérletezni, pl. készítek csatnit , vagy ahhoz hasonlót.  Csak hasonlót, mert ezt nagyon sokféle fűszerrel és sokféleképpen készítik, én pedig csak kétfajta fűszert szoktam alkalmazni. Az én ízlésem szerint így a legízletesebb.
De, hogy jön ez a bonbon-hoz? Úgy, hogy  a napokban meggy-csatnit készítettem,kevergetés közben azon töprengtem, milyen bonbont készítsek legközelebb? A fiam egyszer említette, hogy ő a meggyes és enyhén csípős ízeket kedveli a csokiban. Ez adta az ötletet ehhez a bonbonhoz.
Vanília krémmel bolondítottam meg a meggyes és csípős ízeket. Nagyon finom lett, egészen különleges ízvilágot kaptam.

Jöjjön a csatni (vagy ahhoz hasonló) recept:

Hozzávalók.

  • 70 dkg magozott meggybefőtt
  • 20 dkg cukor
  •   1 kk.citromlé
  • fél kk. római kömény
  •   2 db fahéj rúd
  •   3 db citromkarika
  •   csilipaprika ( 4-5 tekerés az őrlőből ( itt vásároltam: ALDI )
  •   1 kk. olivaolaj
A  meggylevet leöntöm a meggyről. Egy wok-ba öntöm az olajat és a fűszereket. Egy percig hevítem. Beleteszem a meggyet a citrom levét és a citrom karikát. Kb. 20 percig főzöm, néha megkeverem. Végül a cukrot is beleteszem és besűrítem. Üvegekbe teszem, kihűtöm, hűtőben tárolom. ( Halakhoz, húsokhoz, párolt zöldségekhez izgalmas ízhatást kölcsönöz )

Bonbon készítése:

Hozzávalók:
24 db-hoz 70% étcsoki Moser Roth ( ALDI ) 30 dkg

1-2 ev. kan. meggy-csatni

Vanília krém:

  • 50 ml tejszín 
  •  1 vanília rúd 
  •  1 dkg szoba hőmérsékletű vaj 
  • 10 dkg fehér csoki
Készítés: vanília krém

A tejszínt gyöngyözésig melegítem. A vanília rudat ketté vágom, beleteszem a tejszínbe és hagyom ázni 10 percig. Kiveszem a vanília rudat, kicsit felmelegítem a tejszínt, beletördelem a fehér csokit és simára keverem. Ha a krém 35 fok-ra hűlt, belekeverem a szoba hőmérsékletű vajat. Alaposan elkeverem és szobahőn hagyom állni.

A csatnit egy botmixerrel kicsit mixelem. A meggy maradjon egy kicsit darabos.

A csokoládét temperálom.
A csokit apró darabokra töröm. A csokoládé olvasztó gépemben 40-45 fok-ig melegítem a csoki háromnegyed részét. Kiveszem a tégelyt a gépből és kis részletekben hozzáadom a maradék feldarabolt csokit. Folyamatos keverés közben 27- 28 fok-ra hűtöm.Majd visszateszem a tégelyt és ismét felmelegítem a csokit 31- 32 fok-ra. Erre azért van szükség, mert a csoki így lesz szép fényes és roppanós. 
Ezen a hőmérsékleten ( 31-32 fok ) dolgozom a csokival . A lemez csoki hüvelyeit teleöntöm csokival, néhányszor az asztal laphoz ütöm, hogy a légbuborék kijöjjön belőle. Spaklival lehúzom a felesleges csokit, majd 1-2 perc elteltével megfordítom a lemezt és kicsepegtetem a csokit belőle. Kb. 2 percig hagyom így megfordítva a lemezt ( két fakanálra szoktam fektetni, de pohárra is lehet ), majd 15-20 percre hűtőbe teszem. Ez után megtöltöm két kiskanál segítségével a hüvelyeket, úgy, hogy először a csatnit teszem bele, majd a vanilia krémet, vigyázva, hogy maradjon hely a lezáráshoz ( kb. 2 mm ). Szobahőn hagyom állni. 
A megmaradt csokoládét ismét temperálom,ráöntöm a lemezre úgy, hogy minden lyukat befedjen, a felesleget spaklival lehúzom.Egy órára hűtőbe teszem.
Az idő elteltével kiveszem a hűtőből és kifordítom belőle a bonbonokat.



















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése