2013. augusztus 13., kedd

Baileys fagyitorta






A hétvégén vendégeket vártunk. A fiam névnapját ünnepeltük. Mi legyen az ünnepi édesség? Napokon át töprengtem, mert ebben a tikkasztó melegben a fagyi lenne a legjobb. de nem találtam elég ünnepinek. Hosszas töprengés után, azt találtam ki, hogy a baileys fagyiból tortát fogok készíteni. Olyan, mint a vienetta csak nem vanília fagyiból készül. Na, ez jó ötletnek tűnt...
Praliné Paradicsomnál inspirálódtam (itt) és elkészítettem a baileys fagyitortát.

Baileys fagyi receptje (itt)

Hozzávalók a csokilapok készítéséhez:


Csokilapok készítése:
  • Egy 11x30x6 cm-es sütőforma alját körbe rajzoltam 3-szor, sütőpapíron.
  • 18 dkg étcsokoládét a csokiolvasztó gépben felmelegítettem.
  • 4,5 dkg kakaóvaj pasztillát mikróban felolvasztottam.
  • A kakaóvajat és az olvasztott csokit alaposan összekevertem.
  • Ebből a kakaóvaj és csoki keverékéből 3-4 evőkanállal tettem az előzőleg megrajzolt formára és egyenletesen elsímítottam.
  • Így jártam el mindhárom megrajzolt forma esetében.
  • Természetesen a sütőpapírt, mielőtt a csokit rákanalaztam volna, egy deszkára fektettem és a deszkával együtt a csokival kikent sütőpapírt a hűtőbe tettem (kb. fél órára)
  • Amikor a fagyi elkészült, a sütőformát kibéleltem műanyag fóliával és a fagyi 1/3 részét bele kanalaztam, egyenletesre simítottam.
  • Ráhelyeztem a csoki lapot és ugyan így jártam el még kétszer.
  • Mélyhűtőbe helyeztem egy éjszakára.
  • Másnap kiborítottam a formából, a fóliát könnyedén lehúztam róla, tejszínnel és reszelt csokival díszítettem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése