2014. június 23., hétfő

Karamell fagylalt étcsokoládéval






 Nyáron, a rekkenő hősében a gyümölcs fagyit szeretem a legjobban. Frissítő, hűsítő, szomjoltó... Találtok több receptet is a blogon, citrom, (itt) málna, (itt) eper... (itt) és (itt). Egyik finomabb mint a másik. Azt hiszem, nem tudnék olyan fagyit említeni, amit nem szeretek. Na jó, talán a nagyon furcsa, különleges ízűt. A hagyományos ízvilágtól túlságosan eltérőt. Igen, attól idegenkedem... Ha a klasszikusokra gondolok (csoki, vanília, karamell), közülük a karamell a legnagyobb kedvenc. Kicsit megosztó íz. Vannak akik velem értenek egyet és a legfinomabbak közé sorolják, de többen állítják azt, hogy ez furcsa íz, kicsit kesernyés, mégis túl édes... Nekem pont ez tetszik benne, a karamellizált cukor különleges aromája, kicsit édes, lágy hűsítő fagyiban.
Hogy fokozzam az élvezetet, barna cukrot karamellizáltam és a kész fagyiba olvasztott étcsokoládét csorgattam, úgy mint a sztracsatella fagyinál (itt). Így lett egy nagyon finom, krémes, aromás karamell fagyi az étcsokoládé kesernyés ízével megbolondítva...

Alaprecept: (itt) Amit továbbgondoltam.

Hozzávalók:

  • 15 dkg barna cukor
  • 2 dl tejszín (nálam laktózmentes)
  • 3 dl tej (nálam szójatej)
  • 10 dkg étcsokoládé  (nálam 65%-os)
Készítés:
  • A cukrot egy serpenyőben szétterítettem, kis lángon karamellizáltam.
  • Elzártam a gázt, hagytam kicsit hűlni és óvatosan (vigyázat, mert fröcsöghet, fájdalmas égést okozhat!!) hozzáöntöttem a tejet, kis lángon addig melegítettem kevergetve, míg a cukor teljesen felolvadt.
  • Az edényt hideg vízbe állítottam, amikor teljesen kihűlt a karamelles tej, hűtőbe tettem (3-4 órára).
  • A tejszínből habot vertem és óvatosan a kihűlt karamelles tejhez kevertem.
  • Fagyigépbe öntöttem, kifagyasztottam (30 perc).
  • Miközben a fagyigép dolgozott felolvasztottam (csokiolvasztó gépben, de lehet víz-gőz fölött is), a csokit és a fagyasztás befejezése előtt (az utolsó 5 percben) hozzácsorgattam az olvadt csokit. Ezt a műveletet óvatosan kell végezni, mert az olvadt csoki a fagyitól gyorsan megdermed és a gép lapátja megakadhat benne!
  • Végül egy jól zárható műanyag dobozba kanalaztam és a mélyhűtőbe tettem.













3 megjegyzés:

  1. Gyönyörű :) tetszik nagyon :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Mági Örülök, hogy itt is beszélhetünk!! Köszönöm a dicsérő szavakat :-)

      Törlés
    2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés