2014. július 7., hétfő

Joghurtos - bogyós gyümölcs fagylalt - Laktózmentes






A citromfagyit (itt) és az eperfagyit (itt) is ugyan ez a recept alapján (itt) készítettem. Nem tartalmaz tojást, laktózmentes tejszínt és joghurtot használtam. Így aztán mindenki kedvére fogyaszthatja...
Az alaprecepten (itt) egy kicsit változtattam, mert a gyümölcshöz tettem még egy evőkanálnyi házilag készített citromzselét (itt) és a tejszín rovására növeltem a joghurt mennyiségét. Így a lágy, krémes, joghurtos,gyümölcsös fagyi a fűszeres citromzselétől aromásabb és kissé fűszeresebb lett. Nagyon ízlett mindenkinek...

Hozzávalók:

  • 4 dl joghurt (nálam: laktózmentes)
  • 2.5 dl tejszín (nálam: laktózmentes)
  • 1 ev. kan. fűszeres citromzselé (házi készítésű)  elhagyható
  • 15 dkg cukor
  • 30 dkg vegyes gyümölcs (málna, ribizli, szeder...)       nálam: fagyasztott
  • 1 vanília rúd kikapart magja
  • 1 csipet só
Készítés:
Egy evőkanálnyi fekete szedret és málnát apró darabokra vágtam. Ehhez a művelethez érdemes kesztyűt húzni, mert feketére vagy legalábbis sötétkékre tudja festeni a bőrt az ujjakon ill. a körmöket. Én nem húztam kesztyűt, de később egy szelet citrommal szép, ápoltra varázsoltam a körmöm...
A gyümölcs, maradék, nagyobb részét, botmixerrel összemixeltem, egy szűrőn átszűrtem.
A citromzselét a gyümölcspépet és a darabolt gyümölcsöt összekevertem majd a vanília magok a só a cukor és a joghurt keverékéhez adtam.
A tejszínt habbá vertem (nem kell túl keményre, kicsi lágyabb hab legyen) és a gyümölcsös krémhez vegyítettem (óvatosan, hogy a hab össze ne törjön).
Egy zárható tetejű kancsóba töltöttem és 1-2 órára hűtőbe tettem. (Nem kötelező, mert valójában hideg összetevőkkel dolgoztam.)
Fele masszát kifagyasztottam a fagyigépben a másik felét pedig a következő nap készítettem el, mert az én gépemnek ez túl nagy mennyiség.
Így aztán két nap is ehettük ezt a könnyű, habos, gyümölcsfagyit.

A fűszeres citromzselé készítése... ami, kisebb meglepetést okozott...

A fentebb leírt fagyi készítése előtt néhány nappal csináltam ezt a különlegesnek ígérkező gyömbéres citromdzsemet. Ugyan is ezzel a névvel van illetve a receptes könyvben és éppen ez okozta a meglepetést...
De nézzük, mi is történt?
Hozzávalók:
  • 3 kg citrom
  • 15 cm friss gyömbér
  • 1 kg cukor
  • fél teáskanál fehér bors (nálam: egész bors)
Készítés:  
  • A megmosott citromot megtisztítottam, egy hámozó segítségével, és megfosztottam a belső fehér részétől is.
  • Vékony karikára vágtam.
  • A gyömbért meghámoztam, lereszeltem és a citrommal együtt egy üvegtálba tettem.
  • Összekevertem a borssal és a cukorral, a tálat lefedtem és egy éjszakára hűtőbe tettem.
  • Következő nap lábasba öntöttem és felforraltam. Átszűrtem egy szűrőn, a rostos részt üvegekbe tettem, hogy később limonádé alapként felhasználhassam.
  • És itt van az a pillanat ami a meglepetést okozta, mert a megmaradt rész nem zselé lett, de még csak nem is dzsem, hanem egy folyékony, fűszeres limonádé. Megjegyzem, nagyon finom! Bár pontról-pontra követtem a recept leírást, ez bizony limonádé lett... Kicsit szomorúan követtem tovább a receptet, ismét felforraltam a limonádét, ami a receptben már zselének van nevezve. Üvegekbe töltöttem, lezártam, konyharuhával betakartam és hagytam a konyhapulton kihűlni. Másnap hűtőbe tettem a citromos, gyömbéres folyadékot. Két nap után tapasztaltam csak, hogy egy nagyon laza szerkezetű zselé képződött, amit használhatok limonádéba, gyümölcsös krémek ízfokozására... A recept szerzője ajánlja péksüteményekhez is. Ezt kevésbé tudom elképzelni, mert nagyon lágy és az íze, bár nagyon finom, szerintem nem illik a kiflihez, zsemléhez. A gyümölcs fagyihoz azonban kiváló. Kiemeli a gyümölcs ízét és ad egy izgalmas karaktert neki.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése