2013. október 14., hétfő

Baileys krémes bonbon





A nyáron készítettem baileys fagyit, baileys fagyi tortát, mindkettő nagy siker volt. Most úgy gondoltam, hogy bonbont készítek, mégpedig baileys krémmel. Ellátogattam a Bonbon Mánia blog-ra, (itt) mert biztos voltam benne, hogy itt tálálok jó receptet. Találtam is (itt) Kicsit változtattam rajta és én így készítettem.
Köszönöm az alap ötletet.


Hozzávalók:  24 db bonbon

Burok: 30 dkg étcsokoládé ( nálam: 65%-os Choceur )  és 3gr kakaóvaj por

Krém:

  • 16 dkg fehér csoki 
  • 0,6 dl tejszín
  • 0,5 dl baileys
  • 2 teás kan. friss pressó kávé ( de nem meleg)
  • 2 dkg vaj ( szoba hőmérsékletű )
Készítés:
  • A tejszínt gyöngyözésig melegítem.
  • A fehér csokit apró darabokra töröm és a tejszínhez adom, alaposan összekeverem.
  • Hozzáadom a baileyst és a kávét.
  • Beleteszem a szoba hőmérsékletű vajat, botmixerrel jól átkeverem és szobahőn hagyom állni.
A csoki burok készítése:
A csokoládé burokhoz temperálom a csokit. A következő módon. A csokit 40 fokra melegítem a csokoládé olvasztó gépben, majd kiveszem a tartályt és hideg lapra ( pl. konyhapult ) helyezem és állandó keverés mellett 34-35 fok-ra hűtöm. Ekkor beleteszem a kakaóvaj port, alaposan elkeverem. Ha a csoki elérte a 31-32 fok hőmérsékletet akkor beleöntöm a bonbon formába. Az asztalhoz ütögetem a bonbon formát,( így a keletkezett légbuborékok eltávoznak ) és a csokit egy tálra helyezett sütőpapírra csepegtetem. A sütőpapírt azért szeretem használni, mert a dermedt csokit később maradéktalanul fel tudom használni, ha egy tálra öntöm akkor sok megy veszendőbe.) A bonbon formát kb. fél órára hűtőbe teszem, majd egy kiskanál segítségével megtöltöm krémmel, vigyázok, hogy maradjon hely ( kb. 2 mm ) a lezárásnak. A csokoládét ismét temperálom, lezárom a formát, a  felesleget spaklival lehúzom és egy órára hűtőbe teszem. Az egy óra elteltével kiveszem a hűtőből, megfordítom a formát és kipottyantak belőle a bonbonok.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése