2013. április 27., szombat

Málnás jégkrém




Málnás jégkrém






Ez az első, kicsit bátortalan próbálkozásom a fagyi készítéssel kapcsolatban. Ugyanis soha nem gondoltam, hogy egyszer fagyit vagy jégkrémet fogok készíteni, így aztán fagylalt gépem sincs. De olyan sok hideg finomságot készítettetek és a meleg is itt van, ( bonbon-t készíteni lassan már nem lehet a meleg miatt), gondoltam megpróbálkozom vele.
Bonbon Mániánál (itt) és Praliné Paradicsomnál (itt) inspirálódtam, majd a kettőt kicsit ötvözve, a lehetőségeimhez igazítva én így készítettem el, első málnás jégkrémemet.

Hozzávalók:

  • 30 dkg málna (fagyasztott)
  •  1 kispohár tejföl
  •  3 t. kan. méz
Csoki burok: 65%-os csokoládé ( Choceur ) 10 dkg   1 gr kakaóvaj pasztilla

Készítés:
A tejfölt előző nap lecsepegtettem. (Praliné Paradicsomnál olvastam (itt)). A málnát botmixer segítségével pürésítettem. Összekevertem a tejföllel és a mézzel, elektromos habverővel jól kikevertem. Egy műanyag dobozba öntöttem, mélyhűtőbe tettem és óránként háromszor botmixerrel átkevertem. Utána belekanalaztam  egy szilikon maffin sütő formába a fagyit és kb. egy órán keresztül mélyhűtőben teljes szilárdulásig hűtöttem.
A csokit temperáltam. Az apró darabokra tört csokit 40-45 fok-ra melegítettem a csoki olvasztó gépben, majd 34- 35 fok-ra hűtöttem és beletettem a mikróban felolvasztott kakaóvaj pasztillát, és állandó keverés mellett, 31-32 fok-ra hűtöttem a csokit. Az időközben megszilárdult jégkrémet kifordítottam a maffin formából egy tálra és a csokit egy gyors mozdulattal rákanalaztam. Egy zárható, műanyag dobozba tettem és mélyhűtőben tároltam fogyasztásig.

Ezzel a módszerrel is finom jégkrémet tudtam készíteni, de azért most fogok venni egy fagyi készítő gépet:).




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése