2013. április 6., szombat

Tojáslikőrös-mandulás vörösborban sült meggyes bonbon





Tojáslikőrös-mandulás vörösborban sült meggyes bonbon






Még mindig a tojáslikőrös ( A hó ellenére a Húsvét bűvöletében vagyok ) töltelék izgat. Hogyan másként? Íme! Nem csak Húsvétra...
A vörösborban sült meggy receptjét a Bonbon Mániánál (itt) olvastam. Köszönet a receptért.


Burok: 21 db bonbon-hoz   30 dkg   65%-os  Choceur étcsokoládé     3 gr kakaóvaj pasztilla

Krém:

  • 70 ml tojáslikőr
  • 15 dkg fehér csoki
  •   2 dkg vaj ( szoba hőmérsékletű )
  •   3 teás kan. őrölt mandula 
21 szem vörösborban sült meggy  Recept: (itt)

Először a krémet készítem el. A tojáslikőrt megmelegítem. Az összetördelt fehér csokit beleteszem és egyneműre keverem. Ha a krém 35 fok-ra hűlt hozzákeverem a szoba hőmérsékletű vajat, majd a mandulát is beleteszem és alaposan átkeverem. Szobahőn hagyom állni míg a burokhoz a csokit temperálom.
Az apró darabokra tört csokit a csoki olvasztó gépben 40-45 fok-ig melegítem. Kiemelem a csoki tégelyt a gépből, a hűvös konyha pultra teszem és állandó keverés mellett lehűtöm 34- 35 fok-ra. Ekkor teszem bele a mikróban felolvasztott kakaó vajat és ezzel is jól elkeverem és munkahőmérsékletre ( 31-32 fok) hűtöm. A tisztára törölt lemez minden mélyedésébe öntök a csokiból, néhányszor a pulthoz ütöm, ( így távozik a levegő  a csokiból és szép sima felületű lesz így a bonbon ) majd megfordítom a lemezt és a csokit egy sütőpapírral bélelt tálra csepegtetem, a felesleget spaklival húzom le. Két fakanalat teszek a tálra és ráfektetem a lemezt, így a csoki mindenhol egyenletesen terül el, ezáltal  egyforma vékony csoki burkot kapunk. A lemezt megfordítom, spaklival ismét  simára húzom, fél órára hűtőbe teszem. az idő letelte után kiskanál segítségével töltöm úgy, hogy először a  egy kevés krémet teszek bele,majd egy szem meggyet és ismét krémet kanalazok hozzá  vigyázva, hogy maradjon hely a lefedéshez ( kb. 2 mm ). A csokit újra temperálom, ráöntöm a lemezre vigyázva, hogy minden bonbon hüvelybe jusson belőle, spaklival simára húzom, egy órára hűtőbe teszem. Az idő letelte után megfordítottam a lemezt és a bonbonok kipottyantak belőle.















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése