2013. június 29., szombat

Mákfagyi







A lányom kedvence a mákfagyi. Egy alkalommal említette, hogy nagyon finom mákfagyit evett egy fagyizóban. Gondoltam én is megpróbálom a hagyományostól kicsit eltérő ízvilággal gazdagítani a fagyi repertoáromat. Így esett a választásom a lányom által említett kedvencre. Izgultam is, hogy csalódást okozok. De épp ellenkezőleg - ez sokkal finomabb, mint amit a fagyizóban ettem - monta Enikő. (Remélem nem csak udvariasságból) Egy bíztos a fagyi nagyon gyorsan elfogyott és a dícséret is nagyon jól esett::))

Hozzávalók:
  • 5 dl szója tej (vagy 3dl tej és 2 dl tejszín )
  • 4 db tojás sárgája
  • 10 dkg porcokor
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • 4 dkg darált mák
  • 20 dkg házi krémsajt
  • 2 dkg mazsola
A házi krémsajt (eredeti recept itt)

A fagyi készítése: A tejet gyöngyözésig melegítem. A cukrot a vaníliás cukrot és a tojásokat fehéredésig keverem. Állandó keverés mellett a tejet beleöntöm a cukorral kikevert tojásba. Kis lángon, folyamatosan keverve, besürítem. (kb. 10-15 perc) Vigyázok, hogy ne forrjon fel, mert akkor rántotta lesz a tojásbol!! Mielőtt teljesen besűrűsödne beleteszem a mákot és még kb. 10 percig kevergetve főzöm. Ekkor éri el a kívánt sűrűséget a krém és a mák is egy kicsit megfő, így jobban érvenyesül az íze a fagyiban. Ekkor elzárom a gászt, hagyom egy kicsit kihülni, majd kisebb adagokban hozzákeverem a házi krémsajtot. (Az eredeti recepttől eltérően én csak egy napot szoktam csepegtetni a tejfölt, így is tökéletes állagú lesz) Zárható műanyag dobozba öntöm és néhány órára, esetleg egy éjszakára hűtőbe teszem. Másnap előírás szerint a fagyi gépben kifagyasztom. Jól zárható műanyag dobozba öntöm és hozzákeverem a megmosott és szárazra törölt mazsolát. Lezárom a dobozt és mélyhűtőbe teszem. Fogyasztás előtt fél órával kiveszem, hogy könnyen kanalazható legyen.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése