2013. június 1., szombat

Blogkóstoló 9. forduló




Csokis Brownie





Nagyon bátor voltam és beneveztem ebbe a játékba. A játék szabályai szerint minden jelentkező mellé kisorsol a játék háziasszonya, jelen esetben a Rubin konyhája blog tulajdonosa (blog tit), egy másik blogert, akinek a blogjáról tetszés szerint bármit el lehet készíteni. Az én blog párom Kisribizli (blog itt). Alaposan átnéztem a blogot, nagyon tetszett, mert jól megfogalmazott, kiváló recepteket találtam benne. Többet is szívesen elkészítettem volna belőle, (később fogok is) de a választásom végül a brownie-ra esett, mégpedig azért, mert már rég szerettem volna ezt a sütit készíteni, de valahogy mindig elmaradt. A másik ok, hogy nekem csoki blogom van és miután ez csokis süti, így bekerülhet a blogba és nem fog kilógni a sorból.
Na de játszunk, mert játszani jó! Izgatottan várom, hogy az én blogomról milyen sikerrel fognak bonbont, vagy fagyit készíteni.

Az eredeti recept (itt)

Én a recepten semmit nem változtattam. Nagyon sikeres voltam vele a családom körében. Vaníliafagyival és eper pürével tálaltam.

Hozzávalók:

  • 10 dkg vaj
  • 15 dkg cukor
  • 2 tojás
  • 5 dkg liszt
  • 10 dkg 65%-os ét csoki
Készítés: A csokit és a vajat vízgőz fölött felolvasztottam. Amíg hűlt, addig a tojást és a cukrot kikevertem, hozzáadtam a lisztet és végül a csokis vajat. Alaposan átkevertem. Beleöntöttem a sütőpapírral kibélelt tepsibe és a 170 fok-ra előmelegített sütőben 30 perc alatt megsütöttem.






Eperpüré receptjét Praliné Paradicsomnál olvastam (itt) Kicsit változtattam rajta és így készítettem.

Hozzávalók: 
  • 28 dkg eper
  • 1 ev. kan. méz
  • 2 ev. kan. barna cukor
  • 1 teás kan. citrom lé (frissen facsart)
Készítés: Az epret botmixerrel összemixelem. Hozzáadom a többi összetevőt és kb. 15 perc alatt kis lángon, állandó keverés mellett besűrítem. Hidegen tálalom.
A vanília fagyi receptje a blogomon. (itt)

A brownie receptjét nagyon köszönöm Kisribizlinek.









3 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet a házi vaníliafagyival és az eperpürével! Sajnos nincs fagyigépem, de ami késik ugyebár.. örülök, hogy ízlett! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a kiváló receptet. Ma vendégeink voltak és ismét elkészítetten, eperpürés vanília fagyival ettük. Sikere volt:) Egyébként fagyit most kezdtem készíteni és a gépet is nyár elején vettem, nem bántam meg!

      Törlés
    2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés