2013. december 16., hétfő

Eper kívül - eper belül bonbon






Ezt a bonbont, több más társával együtt, a karácsonyi partira készítettem. Liofilizált eperrel színeztem a külső burkot és eperkrémmel töltöttem meg. Nagyon népszerű volt, kiérdemelte a "legfinomabb" jelzőt.


A színes csokoládé receptjét Praliné Paradicsom blogon olvastam (itt), előzőekben csokinyalókát készítettem ezzel a módszerrel, a gyerekek nem kis örömére.(itt)
Az eperkrém receptjét is Praliné Paradicsomnál olvastam (itt), kicsit módosítottam rajta, kihagytam belőle az alkoholt, és kicsivel több fehér csokit használtam.

Hozzávalók a krémhez:      24 db bonbon

  • 30 dkg eper (nálam most fagyasztott)
  • 1 teás kan. méz
  • 10 dkg fehér csoki
  • fél dl tejszín
  • 5-6 gr liofilizált eper
Burok: 30 dkg fehér csoki
             3 gr kakaóvaj por
             8 gr liofilizált eper

Elkészítés:  Krém
  • Az epret hagyom szobahőn kiolvadni, majd botmixer segítségével mixelem, szitán átpasszírozom, azért, hogy a magok ne maradjanak benne.
  • Az epret a mézzel pár percig forralom
  • Hozzáöntöm a tejszínt és leveszem a tűzről
  • Beleteszem az összedarabolt csokit és alaposan átkeverem
  • A nagyobb darabokra tört liofilizált epret is hozzáadom és jól átkeverem, felhasználásig hagyom állni  szobahőn.
A liofilizált epret aprító gépben porrá aprítom, átszitálom, hogy mag ne maradjon benne.
A burokhoz a csokit megolvasztom és temperálom a következő módon.
A darabokra tört csokit a csokiolvasztó gépben (víz-gőz fölött is lehet), felolvasztom (40-45 fok).
Kiveszem a gépből a tálat, amelyben a csokit olvasztom, beleteszem a porított liofilizált epret és állandó keverés mellett lehűtöm a csokit 33-34 fokra.  Ekkor beleteszem a kakaóvaj port, alaposan elkeverem. Ha a csoki elérte a 29-30 fok hőmérsékletet, a tisztára törölt bonbon formába öntöm  a temperált  csokoládét.  Az asztalhoz ütögetem a bonbon formát,( így a keletkezett légbuborékok eltávoznak ) és a csokit egy tálra helyezett sütőpapírra csepegtetem a bonbon formából. A sütőpapírt azért szeretem használni, mert a dermedt csokit később maradéktalanul fel tudom használni, ha egy tálra öntöm, akkor sok megy veszendőbe.) A bonbon formát kb. fél órára hűtőbe teszem, majd egy kiskanál segítségével megtöltöm a krémmel, vigyázok, hogy maradjon hely ( kb. 2 mm ) a lezárásnak. A szobahőn hagyom állni, míg a csokoládét ismét temperálom. Lezárom a formát, a  felesleget spaklival lehúzom és egy órára hűtőbe teszem. Az egy óra elteltével kiveszem a hűtőből, megfordítom a formát és kipottyantak belőle a bonbonok.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése