2013. december 15., vasárnap

Színes csokinyalókák







Gyerekeknek készítettem ezeket a a színes csokinyalókákat Praliné Paradicsom receptje (itt) alapján. Az elkészítését nem csak a blogon olvashattam, hanem olyan szerencsés voltam, hogy 2013-ban megrendezett Édes Napok csokoládé és édességünnep fesztiválon (itt) meg is nézhettem a bemutatót, amelyet Ötvös Zsuzsa (Praliné Paradicsom blog szerzője) tartott, a csokoládé természetes anyagokkal való színezéséről.
A kivitelezés egyszerű, különleges, szép színeket hozhatunk létre mesterséges színező anyagok használata nélkül.
Matcha tea por, a fehér csoki zöld színét és a másik két színt pedig a liofilizált málna ill. eper adja.

Hozzávalók:   10 dkg csokiból 6 db nyalóka készült.

  • 10 dkg fehér csoki
  •  5-6 gr liofolizált málna vagy eper     Matcha teából egy késhegynyit tettem a 10 dkg fehér csokihoz.
  • 1 gr kakaóvaj por

Készítés:


  • A liofilizált gyümölcsöt aprítógépben porrá aprítom, átszitálom, hogy a magok ne maradjanak benne.
  • A fehér csokit apró darabokra töröm és felolvasztom (40-45 fok), a csokiolvasztó gépben vagy víz-gőz fölött.
  • A tálat, amiben a csokit olvasztom, hűvös helyre teszem (pl. konyhapult), és állandó keverés mellett lehűtöm (33-34 fok).
  • Beleteszem a kakaóvaj port,átkeverem, majd beleteszem a liofilizált gyümölcsöt, kevergetve munkahőmérsékletre hűtöm (29-30 fok).
  • Formába öntöm, hűtőben kb. fél órát ( teljes dermedésig) hűtöm.
  • Kifordítom a formából és már kész is van!
Matcha teás változatnál ugyan így járok el, csak ott értelem szerűen a tea port használom a gyümölcs helyett.

A liofilizált gyümölcsöt ill. a tea port (itt) vásároltam.
A nyalóka formát az ALDI-ban vásároltam.
A kakaóvaj port (itt) lehet vásárolni.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése