2014. január 23., csütörtök

Earl grey teás, csokis kekszek






A napokban nézegettem a 108. hu online magazint (itt) és ott olvastam ezt a receptet, Limara péksége blog szerzőjétől.(Itt) Igazi tea keksz, tojás és tej nélkül készül. A tésztájában a narancs íze és a krémben a tea aromája különös, nagyon finom, harmonikus ízt ad. A tészta nem zsíros, mégis omlós.
Kint hó (az most nincs, de a hétvégén már lesz), bent a kandalló melege, tea és keksz, egy jó könyv... Azt hiszem ez így tökéletes.

Hozzávalók:

  • 300 gr finomliszt
  • 100 gr porcukor
  • 200 gr hideg vaj
  • 2-3 ev. kan. hideg víz
  • 1 mokkás kan. sütőpor
  • fél narancs reszelt héja (nálam alkoholos narancskivonat ) (itt) vásároltam. 
Krém:
  • 2 dl víz
  • 15 dkg porcukor
  • 1 ev. kan. Earl grey tea fű
  • 15 dkg étcsokoládé
  • 5 dkg puha vaj
Készítés:
A tészta hozzávalóit összegyúrom. Fóliába csomagolva 30 percre hűtőbe teszem.
Ezalatt elkészítem a krémet.
A vizet felforralom, a teafűre öntöm, letakarom és 15 percig hagyom állni.
Leszűröm a teát, felmelegítem, hozzáadom a cukrot és lassú tűzön addig forralom (keverem közben), amíg kissé besűrűsödik. Kb. 20 perc.
Elzárom alatta a lángot és belekeverem az összetördelt csokit, simára keverem. Szobahőmérsékletűre hűtöm.
Végül a puha vajjal alaposan összekeverem, habosítom.
A tésztát 2 mm vastagságúra nyújtom, kiszúrom. Sütőpapirral bélelt tepsiben, előmelegített sütőben 
(180 fok), 10-12 percig sütöm. Amikor kihűlt a keksz, megkenem a krémmel.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése