2014. január 1., szerda

Színes táblás csokoládék





A táblás csokik készítése nagyon egyszerű, csak ötlet kell az ízesítéshez. Egy korábbi bejegyzésben írtam a színes csokikról. (itt) Most is a természetes anyagokkal való színezés volt az alap ötlet, és megtoldottam még ezt különféle feltétekkel. (aszalt gyümölcsök, mandula stb.) De tehetjük érdekessé ill. egyedivé a csokit, ha pirított magot (itt szezám mag), keverünk a temperált csokiba.
Nálam négy féle csoki készült:

  • Matcha teás, sós mézes mogyoróval megszórva
  • Liofilizált málnával színezett fehér csoki
  • Vaníliával ízesített fehér csoki, pekándió, aszalt meggy feltéttel
  • Pirított szezámmagos tejcsoki, aszalt meggy feltéttel.
A csoki színezés eredeti receptje (itt). 

Hozzávalók: Matcha tea porral színezett
  • 10 dkg fehér csoki
  •   sós-mézes mogyoró (néhány szem) A MÜLLER-ben vásároltam
  • kb. 2 mokkáskanálnyi Macha tea por (ez lehet több, ill. kevesebb is) (itt) vásároltam.
  •   1gr kakaóvaj por
A málna porral színezett csokinál az előzővel (a Matcha teás) azonos hozzávalókat használtam, csak a tea port málna porral helyettesítettem és itt nem tettem feltétet a csokira.
A szárított málnából 6-7 darabot használtam fel, aprító gép segítségével porítottam, átszitáltam, hogy a magok ne maradjanak benne és így használtam fel.

A vaníliás csoki esetében (a mennyiség azonos a fentebb említettel). Itt egy rúd vanília kikapart magját kevertem a temperált csokihoz és feltétnek pekándiót és aszalt meggyet használtam.

Szezámmagos tejcsoki: Lindt tejcsokit használtam. A szezámmagot (1-2 ev. kan.), száraz serpenyőben kicsit megpirítottam, kihűtöttem és a temperált csokihoz adtam. Feltétnek aszalt meggyet használtam.

Készítés:
A fehér csokit és a tejcsokit azonos módon kell temperálni.
Olvasztás, temperálás:
A csokit feldarabolom, felolvasztom a csokiolvasztó gépben (vagy víz-gőz fölött) 40-45 Fok
Kiveszem a tálat a csokiolvasztó gépből és állandó keverés mellett lehűtöm a csokit 33-34 fok-ra.
Beleteszem a kakaóvaj port, átkeverem, majd a málnásnál a málna por, a matcha teásnál a tea port, a vaníliásnál a vanília belsejét ill. a szezámmagosnál a pirított szezámmagot teszem bele és keverve tovább hűtöm 29-30 fok-ra. A szárazra törölt formába öntöm ill. kanalazom és megszórom a feltéttel, kb. fél órára hűtőbe teszem. 
Kiborítom a formából és csomagolom.

Itt négy féle csoki készült, természetesem mindegyiket külön-külön temperáltam, színeztem és szórtam meg a  magokkal ill. az aszalt gyümölccsel.

Nekem olyan formám van, amely segítségével 10 dkg csokiból négy kisebb tábla csokit tudok készíteni.
Így a készült 40 dkg csokiból négy -négy tábla matcha, málna, vaníliás ill. szezámmagos csoki.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése