2014. február 7., péntek

Csokis szelet sütés nélkül








Gyorsan elkészíthető, vendégváró édesség. A receptet (itt) olvastam. Kivételesen nem változtattam a recepten semmit. Kicsit aggódtam, sikerül-e kivenni majd a formából, tudom-e szépen szeletelni? Végül nem volt semmilyen probléma, könnyű volt kivenni a formából és szeletelni is szépen tudtam...


Hozzávalók:   28 szete

  • 200 gr fehér mályvacukor (pillecukor)
  •     1 ev. kan. víz
  •  90 gr vaj (eldarabolva)
  • 200 gr étcsokoládé (durvára vágva)
  • 125 gr háztartási keksz (durvára vágva)
  • 125 gr félbevágott, cukrozott cseresznye
  •   75 gr pörkölt mogyoró
  •   50 gr dió
  • 200 gr olvasztott étcsokoládé a bevonáshoz
  •   60 gr olvasztott vaj a bevonáshoz
1.  Kibéleltem két 22 x 8 cm-es sütőformát sütőpapírral, úgy, hogy a forma szélénél  2 cm-rel túllógott a papír.
2.  A mályvacukrot a vízzel és a vajjal egy közepes lábasban összekevertem, majd kis lángon folyamatosan keverve melegítettem, míg a mályvacukor el nem olvadt. Ekkor levettem a lángról, hozzáadtam a csokit, tovább kevertem, míg az is elolvadt.
3.  A kekszet, a cukrozott cseresznyét és a magvakat, (a mogyorót előzőleg száraz serpenyőben megpirítottam), a mályvacukros keverékhez adtam, és óvatosan összedolgoztam.
4.  A masszát az előkészített formákba töltöttem és lefedve 1 órára hűtőbe tettem.
5.  Az olvasztott csokoládét összekevertem az olvasztott vajjal, majd bevontam vele a csokis rudakat. Visszatettem a hűtőbe még 1 órára. 
6.  Végül kiemeltem a süteményt a formából (a sütőpapirral együtt), lehúztam róla a papírt és felszeleteltem.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése