2014. február 26., szerda

Trüffelkockák










Ha vacsora vendégeket várunk, szeretem elkápráztatni őket valami különleges étellel, desszerttel. Ilyenkor igyekszem egyszerű, de nem hétköznapit készíteni. Néha a desszert is fejtörést okoz. De most találtam egy éppen nekem valót, egyszerű, különleges édességet a Két cica konyhája blog szerzője most megjelent könyvében.(itt)



Fél adagot készítettem.

Hozzávalók:  20 db étcsokoládé trüffel

  • 250 gr feldarabolt étcsokoládé
  • 1 ev. kan. víz
  • 100 gr darabokra vágott vaj
  • 2 cl konyak
  • kakaópor
Hozzávalók: 20 db fehér csokoládé trüffel
  • 250 gr feldarabolt fehér csokoládé
  • 1 ev. kan. víz
  • 75 gr darabokra vágott vaj
  • egy vanília rúd belseje vagy egy teás kan. vanília kivonat (nálam az előbbi)
  • porcukor
Elkészítés: A víz-gőz fölött a csokit és a vajat felolvasztottam. A vizet a csoki előtt tettem bele. Alaposan átkevertem. A vaníliát és a konyakot a végén adtam hozzá. Zárható tetejű műanyag dobozba öntöttem (11x17 cm), és két órára hűtőbe tettem.
Bonbon méretű kockákra vágtam és az étcsokoládés trüffelt kakaóporral, a fehér csokis trüffelt pedig porcukorral szórtam meg.

Javaslom, hogy ha kivettük a hűtőből ne vágjuk fel azonnal, mert töredezhet a trüffel teteje. Hagyjuk állni szobahőmérsékleten 10-15 percet.
Tároljuk zárható dobozban, hűvös helyen vagy hűtöben, de fogyasztás előtt hagyjuk állni szobahőmérsékleten. Így lesz megfelelően puha és ízletes.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése