2013. szeptember 13., péntek

Aszalt gyümölcsös csokidrazsé ...hangulatok, emlékek...





A napokban tettem-vettem a házban, elnéztem a kutyám vidám önfeledt szaladgálását... Kiléptem a kertbe, - szeretem az őszi kert látványát, a simogató, langyos, kissé bágyadt nap melegét - olyan békés. Talán ez tette, vagy valami más, - ki tudja, az emlékek, hogy furakodnak be a  hétköznapok gondolatai közé - a kisfiam jutott eszembe, - négy éves forma lehetett - ahogy drazsét eszegetett. Kivett egyet a csomagból, megnézte, leharapott egy kicsit a csokiburokból, még egyszer megnézte, még egy kis csoki falatka, még egy... és ott a töltelék, a meglepetés... Hármat-négyet megevett, gondosan elcsomagolta, betette a fiókba - a csokis fiókba - mert, hogy nálunk ilyen is volt ám. Kedves emlék. Mosolyt csalt az arcomra...
Később átlapoztam a Fahéj magazin tavaszi számát, (2013/tavasz) a legnagyobb meglepetésemre, a sok-sok
fantasztikus kínálat mellett, (legszívesebben mind elkészíteném) drazsé receptet is találtam. Praliné Paradicsom kiváló, nagyon kreatív munkája. A blogjában is ír róla, mármint a magazinban való jelenlétről (itt). A recepten egy kicsit változtatnom kellett, mert nekem nem volt liofilizált málna itthon, (az igazság az, hogy még nem sikerült beszerezni) de ha sikerül megvásárolnom, akkor a pontos leírás alapján is el fogom készíteni. Gondolom a málna nagyon jó aromát ad neki. A liofilizált gyümölcs helyett, finomra aprított pörkölt, sótlan földimogyorót használtam, ami szerintem nem igazán érvényesült a csoki és a cseresznye mellett, de a chili az pont annyira tette csípőssé amennyire kellett.


Hozzávalók:

  • 100 g aszalt feketecseresznye
  • 60 g étcsokoládé
  • 10 g pörkölt földimogyoró (sótlan)
  • 40 g porcukor
  • 1 teás kan. kukorica kéményítő 
  • jó késhegynyi chili   (a mogyorós-keményítős porcukorhoz)
  • 1 g kakaóvaj pasztilla (itt vásároltam)
Az aszalt gyümölcsöt előkészítettem egy nagyobb tálba, amelyben kényelmesen meg tudtam forgatni. A mogyorót és a chilit botmixer segítségével nagyon finomra mixeltem. A mogyoróhoz hozzászitáltam a porcukrot és a kukorica keményítőt, majd összekevertem. Az étcsokoládét megolvasztottam és temperáltam.
Csokoládé temperálása: Az apróra tört csokit a csokiolvasztó gépben felolvasztottam ( 40-45 foknál nem melegebbre), majd a csoki tégelyt kiemeltem a gépből és hűvös helyre tettem (konyhapult), állandó keverés mellett lehűtöttem (34-35 fokra), ekkor beletettem  az előzőleg mikróban felolvasztott kakaóvajat és további állandó keverés mellett munkahőmérsékletre hűtöttem (31-32 fok).
A temperált csokiból egy evőkanálnyit az aszalt gyümölcshöz tettem és addig kevertem, amíg el nem oszlott egyenletesen a szemeken. Ekkor újabb adag csokoládét adtam az aszalt cseresznyéhez és keveréssel eloszlattam rajta a csokit. Ezt addig folytattam, míg a csokoládé el nem fogyott.
Addig kevertem a csokit a gyümölcshöz, míg egyenletesen befedte azokat és már látszott, hogy a csokoládé kezd szilárdulni. Ekkor ráöntöttem a mogyorós-keményítős porcukrot és kézzel addig forgattam össze, míg
a porcukor egyenletes rétegben be nem fedte a szemeket. Közben igyekeztem szétválasztani kézzel az esetlegesen összeragadt szemeket. A kész drazsét jó fél órán keresztül hagytam pihenni, hogy a csoki szobahőmérsékleten megszilárduljon. Ekkor egy szita segítségével eltávolítottam a felesleges mogyorós porcukrot. A drazsét légmentesen záró dobozba, tettem. (szobahőmérsékleten tárolható) 







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése