2013. szeptember 28., szombat

Rozmaringos trüffel





A rozmaring semmihez nem hasonlítható illatos fűszernövény. Ihatjuk teaként, vagy tehetjük a fürdővízbe, nyugtató, lazító hatása van. Használják a gasztronómiában is.
Ha megérzem az illatát, gyermekkori élmények jutnak eszembe. Ha lakodalomba voltunk hivatalosak - mert így mondták, lakodalomba vagyunk hivatalosak -, a vendéglátók rozmaringos kitűzővel (és lakodalmas kaláccsal) kedveskedtek a vendégeknek. Szorgos kezek, - hogy még csinosabb legyen, - a  rozmaringot kicsi masnival látták el, a nagy esemény előtt néhány nappal, ezzel  kezdetét vette az esküvői készülődés. Ez az illat áthatott aztán mindent, a termet, ahol a vacsora volt, a ruhánkat, még a kalácsot is. Ez olyan lakodalmas illat volt...
Ez a növény a hűséget jelképezte, ezért a menyasszony koszorújába is fűztek belőle és a vőlegény zakójára is tűztek egy kis ágacskát...

A napokban találtam rá erre a receptre (itt). Sem trüffelt, sem rozmaringos ízesítésű csokit nem készítettem még, akkor itt az ideje, hogy ezt is kipróbáljam. Kicsit változtattam rajta, mert a babérlevelet kihagytam belőle.
A végeredmény egy nagyon finom lágy, olvadós, különleges ízvilágú krém, vagyis trüffel lett.

Eredeti recept : (itt)

Hozzávalók:

  • 2,5 dkg rozmaring
  • 30  dkg tejszín 
  • 27,5 dkg étcsokoládé (nálam: 70%-os LINDT)
  • egy nagyobb csipet só
  • kakaópor és darált keksz a trüffel bevonásához (Holland, jó minőségű kakaópor)
Készítés:
  • A tejszínt felforraltam. (gyöngyözésig melegítettem)
  • A rozmaringot a tejszínbe szórtam, letakartam és hagytam állni. (30 perc)
  • A csokit a csokiolvasztó gépben (víz- gőz felett is lehet) felolvasztottam.
  • A fűszeres tejszínt leszűrtem.
  • A tejszínt ismét felforraltam. (gyöngyözésig melegítettem)
  • Levettem a tűzről, beletettem a sót és az olvasztott csokit, elkevertem.
  • Szobahőn hagytam állni  4 óra hosszáig.
  • Hűtőbe tettem 5 óra hosszáig.
  • Hideg kézzel, kiskanál segítségével golyókat formáztam belőle.
  • Egyik részét kakaóba, a másik részét darált kekszbe forgattam.
Tárolás: Lefedve, hűtőszekrényben.


















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése