2013. november 30., szombat

Karamellizált fehér csoki - sós mogyoró krokant bonbon





 Ezt megelőzően is készítettem már karamellizált fehér csokit (itt). Az eredeti receptet Praliné Paradicsom blogon olvastam (itt). "Rutinosan" kezdtem hozzá, a recept utasításai szerint pontról-pontra, de a csoki sötétebb színűre ( kb. tejcsoki színűre) karamellizálódott. Sajnos ezt ki kell dobni, gondoltam rosszkedvűen és belekóstoltam... aztán még egyszer...egyáltalán nem volt rossz! Kellemes, intenzív karamell ízt kaptam. Gondolom, a hiba ott keletkezett, hogy egy kicsivel magasabb hőmérsékletre kapcsoltam a sütőt, de végül előny lett a hátrányból, mert a sós mogyoró krokanttal nagyon finom krém készült. Mindenkinek ízlett.

A fehér csoki karamellizálását előző nap készítettem el. Recept (itt).

Krokant készítése:
Hozzávalók:

  • 20 gr pirított sós mogyoró
  • 100 gr cukor
Készítés: A mogyorót késsel egy kicsit összevágom. A cukrot egy serpenyőben, lassú tűzön karamellizálom, beleteszem a mogyorót, kicsit összekeverem, egy sütőpapírra öntöm, egyenletes vékonyra simítom és hagyom megszilárdulni. Mikor megfelelően kemény, aprító gépben összeaprítom. (Ne legyen por, de túl nagy szemcsés sem).

A krém készítése:
Hozzávalók:
  • 17 dkg karamellizált fehér csoki 
  • 60 ml tejszín   (nálam: szója tej)
  • 1 ev. kan. méz
  • 2 dkg puha vaj
  • 2 dkg krokant
  • csipet só
Készítés: A tejszínt (nálam most szója tej) gyöngyözésig melegítem. Hozzáadom a mézet, a karamellizált fehér csokit és jól elkeverem. Amikor a krém 35 fokra hűlt, beleteszem a puha vajat és ismét alaposan elkeverem. Majd hozzákeverem a sót és a krokant is. Szobahőn hagyom hűlni.

Burok: 24 db bonbonhoz
Hozzávalók:
  • 30 dkg étcsokoládé (nálam: 65%-os  Choceur ALDI)
  •   3 gr kakaóvaj por
A csoki olvasztása és temperálása:  Az apróra tört csokit 40 fokra melegítem a csokoládé olvasztó gépben, majd kiveszem a tartályt és hideg lapra ( pl. konyhapult ) helyezem és állandó keverés mellett 34-35 fok-ra hűtöm. Ekkor beleteszem a kakaóvaj port, alaposan elkeverem. Ha a csoki elérte a 31-32 fok hőmérsékletet, a tisztára törölt bonbon formába öntöm  a temperált étcsokoládét.  Az asztalhoz ütögetem a bonbon formát,( így a keletkezett légbuborékok eltávoznak ) és a csokit egy tálra helyezett sütőpapírra csepegtetem a bonbon formából. A sütőpapírt azért szeretem használni, mert a dermedt csokit később maradéktalanul fel tudom használni, ha egy tálra öntöm, akkor sok megy veszendőbe.) A bonbon formát kb. fél órára hűtőbe teszem, majd egy kiskanál segítségével megtöltöm a krémmel, vigyázok, hogy maradjon hely ( kb. 2 mm ) a lezárásnak. A szobahőn hagyom állni, míg a csokoládét ismét temperálom. Lezárom a formát, a  felesleget spaklival lehúzom és egy órára hűtőbe teszem. Az egy óra elteltével kiveszem a hűtőből, megfordítom a formát és kipottyantak belőle a bonbonok.












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése