2014. május 4., vasárnap

Cointreau ízesítésű, fűszeres bonbon - Anyák napjára




Mindig fejtörést okoz, ha különleges alkalomra készítek bonbont. Tavaly, három különböző ízesítésű bonbont csomagoltam úgy, mint a virágcsokrot és nyújtottam át nagy-nagy szeretettel... (recept itt)
Most, új bonbon formába, különleges ízesítésű csokit készítettem. De, hogy még ünnepélyesebb legyen, ezüstös díszítést kaptak a bonbonok, hiszen annak szeretném adni, akivel a legkülönlegesebb, eltéphetetlen kapocs köt össze, az Édesanyámnak.



Hozzávalók:  Krém

  • 100 gr tej csoki Callebaut 33,6%
  • 80   gr fehér csoki
  • 70   ml tejszín 
  •   3   teás kan. Cointreau 60%-os
  •   2   dkg puha vaj
  •   3 db egész szegfűszeg 
  •   késhegynyi őrölt fahéj 
Burok:  28 db bonbon
  • 40 dkg 53,8 % Callebaut étcsokoládé
  •   4 gr kakaóvaj por
  •  ezüst lüszter por
Készítés: Krém
Tejszínt gyöngyözésig melegítem. Beleteszem a szegfűszeget és kb. 10 percig hagyom benne, majd kiveszem, kicsit felmelegítem, hozzáadom a darabolt csokit, az őrölt fahéjat, átkeverem, beleteszem a cointreaut és egyneműre keverem. Ha a krém 35 fok-ra hűlt, akkor hozzáadom a puha vajat, átkeverem. Ha kihűlt, botmixerrel kicsit átkeverem. Szobahőn hagyom állni.

Burok: A csokit felolvasztom, temperálom, betöltöm a krémet és lezárom a bonbonokat. Erről a műveletről (itt) olvashattok. 

A kész bonbont egy kicsi ecset segítségével áthúzom ezüst lüszter porral. Így lesz igazán ünnepélyes.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése