2014. május 31., szombat

Sztracsatella fagyi Lila fügétől





Az elmúlt nyáron már készítettem sztracsatella fagyit(itt), nagyon sikeres volt. A napokban véletlen találtam rá a Lila füge blog (itt) szerzőjének videójára (itt), ahol három féle fagyit ajánl. A sztracsatella volt a szimpatikus. Változtatás nélkül el is készítettem. Nem bántam meg... Havas Dóra (a Lila Füge blog szerzője) szavaival élve: pont olyan, mint az igazi, csak sokkal finomabb.


Hozzávalók:

  • 2,5 dl tej (nálam szója tej)
  • 2,5 dl tejszín (nálam laktózmentes)
  • 15 dkg cukor
  • 1 vanília rúd (nálam vanília por)
  • 6 tojás sárgája
  • csipet só
  • 1 teás kan. vanília kivonat (nálam ennek hiányában, 1 vaníliás cukor)
  • 15 dkg étcsokoládé (60 %-os)
Készítés:
A tejet felforraltam, (a szója tejet gyöngyözésig melegítettem), hozzáadtam a cukrot és a vaníliát. A tojásokat kissé felvertem a pici sóval és a vaníliás cukorral. A meleg tejből egy keveset a tojásra öntöttem, elkevertem és így öntöttem a meleg tejhez (így nem rántja össze a forró tej a tojást). Lassú tűzön, állandó keverés mellett besűrítettem. Végül a tejszínt is hozzáadtam. Szobahőn hagytam kihűlni és éjszakára hűtőbe tettem. Másnap fagyigépbe öntöttem és kifagyasztottam. Amíg a gép dolgozott, a csokit apró darabokra törtem és a csokiolvasztó gépben felolvasztottam (víz-gőz felett is lehet olvasztani). A fagyasztás befejezése előtt néhány perccel (kb.5-7 perc) a fagyigépbe csorgattam a csokit. Itt gyorsan kellett dolgozni, mert a gép nem szerette ezt a műveletet, a csoki gyors dermedése miatt. Végül zárható dobozba kanalaztam és fogyasztásig mélyhűtőbe tettem. 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése