2014. június 21., szombat

Lisztmentes, mandulás csokitorta





Mostanában feltűnt, hogy több ismerősöm mondja magáról, ételallergiája van és ezt felnőttkorban diagnosztizálták nála. Elgondolkodtató...
A hétköznapok rutinja nem hagyta, hogy túl sokáig töprengjek ezen. Azonban, amikor közelebbről érintett lettem, mert több családtagomnál is jelentkeztek erre utaló jelek, a figyelmem központjába került. Elolvastam és meghallgattam minden olyan fórumot amely ezzel a problémával foglalkozott. Ha összejött a család, igyekeztem mindenkinek a kedvében járni, a kedvencét főzni, sütni és természetesen figyelembe vettem az egészségügyi problémákat is. A főzés, sütés már nem volt olyan örömteli, mert azt vettem észre, hogy mindenkinek saját menüt készítek. Mire az asztalhoz ültünk, teljesen kimerültem... Ezért aztán keresni kezdtem olyan recepteket, amelyek ízletesek és minden igényt kielégítenek.
Ez a torta mandulaliszttel készült, tehát a glutén érzékenyek bátra fogyaszthatják, de olyan finom, hogy mindenki más kedvence is lehet...
Eredeti recept (itt) található.


Hozzávalók:  26 cm-es kapcsos tortaformához

  • 180 gr étcsokoládé
  • 125 gr barna cukor
  • 200 gr mandula liszt
  • 4 tojás
  • 175 gr vaj
Bevonóhoz:
  • 100 gr étcsoki
  • 50     gr vaj
Készítés:
A sütőt 150 fok-ra előmelegítettem. A tortaformát sütőpapírral kibéleltem.
A csokit csokiolvasztó gépben (víz-gő fölött is lehet) felolvasztottam. A tojásokat szétválasztottam. A sárgáját a cukorral habosra kevertem, hozzáadtam a vajat és azzal is jól elkevertem. Beleforgattam a mandulalisztet és az olvasztott csokit. A fehérjéből kemény habot vertem és azt is hozzáadtam, óvatosan belekevertem a masszába. Tortaformába öntöttem és az előmelegített sütőben (150 fok) 35 perc alatt megsütöttem. Amikor megsült, kivettem a sütőből és hagytam szobahőn hűlni 10-15 percig. Ekkor lekapcsoltam a formát és hagytam, hogy teljesen kihűljön. 
Közben elkészítettem a bevonót. A csokit és a vajat csokiolvasztó gépben (viz-gőz fölött is lehet) felolvasztottam és a torta tetejét megkentem vele. 10-15 perc után pirított mandula darabokkal díszítettem.
Másnap a legfinomabb.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése