2014. június 4., szerda

Citromfagyi






Ha nyár van és tombol a meleg, akkor strand, limonádé és fagyi. De nem mindegy, hogy melyik fagyi. Csakis és kizárólag a gyümölcsfagyi jöhet számításba. Bár nagyon szeretem a lágy, krémes édes fagyikat (csokoládé, karamell, vanília...), de ilyenkor a málna és citromfagyi az üdítő, hűsítő, szomjúság oltó... a kedvenc.
Emlékszem gyermekkoromban nem szerettem a citromfagyit, mert az jeges víz volt és kicsit savanyú íz, semmi harmónia, semmi meglepetés.
Most olyan citromfagyit készítettem, ami könnyű, habos, krémes és a citrom kellemes, fűszeres ízét hordozza...
Alapötlet: (itt)

Hozzávalók:

  • 3 dl joghurt (nálam: laktózmentes)
  • 6 dl tejszín  (nálam: laktózmentes)
  • 19 dkg cukor
  • 2 citrom leve (húsa is)
  • 1 citrom reszelt héja (bio)
  • 1 csipet só
  • vanília por vagy egy vanília rúd kikapart belseje
Készítés:
A citrom héját lereszelem (óvatosan, vékonyan reszelem, hogy a fehér részből ne kerüljön bele, mert akkor keserű lesz). A citromokat kifacsarom, a levét és a húsát tálba teszem, a magokat kiszedem, arra nincs szükség).
A kifacsart citromhoz hozzákeverem a joghurtot, késhegynyi vanília port, a cukrot, a citrom reszelt héját és a csipet sót. A tejszínt felverem (nem kell túl keményre verni, de ne maradjon folyékony). Óvatosan belekeverem a citromos masszába. Ez olyan nagy mennyiség lett, hogy a felét tudtam csak a fagyigépbe önteni és kifagyasztani, a másik felét egy jól zárható dobozba öntöttem és másnapig hűtőben tároltam, majd kifagyasztottam.





3 megjegyzés:

  1. Húh, nagyon örülök, hogy megtaláltalak! Zseniális a blogod, és csodaszép dolgokat készítesz! Előre köszönöm az ötleteket. (o;

    VálaszTörlés
  2. Kedves Juci! Nagyon örülök, hogy tetszik a blogom. Remélem máskor is is ellátogatsz hozzám. Ha bármilyen kérdésed van örömmel válaszolok. (a Csokoládé Kreatívan face book oldalon, a blogon vagy akár e-mailben is.)

    VálaszTörlés
  3. Mindenképp rendszeren fogok látogatni. (o;
    És köszönöm a kedvességed is!

    VálaszTörlés