2013. május 23., csütörtök

Csokifagyi







A csoki fagyi, mint a vanília szintén alapfagyi. Ehetjük csak úgy magában, vagy mondjuk vaníliával, kókusz fagyival vagy ízesíthetjük pl. kandírozott narancs héjjal... Katucinál (eredeti recept itt) találtam egy nagyon jó csoki fagyi receptet, amit kisebb változtatással én így készítettem el.

Hozzávalók:

  • 600 ml tej  nálam: szója tej
  • 6 tojás sárgája
  • 100 gr cukor  nálam: porcukor
  • 125 gr 80%-os étcsokoládé  nálam: 70%-os LINDT étcsokoládé
  • 50 gr cukrozatlan kakaópor 
Készítés: A szója tejet felmelegítettem. A tojások sárgáját és a porcukrot jól kikevertem. A cukorral kikevert tojáshoz kisebb részletekben hozzáadtam a szójatejet és minden hozzáadott adagnál jól összekevertem. Végül visszaöntöttem a lábasba, kis lángon felmelegítettem, hozzáadtam a felaprított csokit és a kakaót. Állandó keverés mellett besűrítettem. Így nekem puding sűrűségű krém lett. Elzártam a gázt és hagytam kihűlni, majd 1-2 órára hűtőbe tettem. Ezután a fagyi gépbe öntöttem és az előírás szerint elkészítettem a fagyit (30 perc). Kész is volt a finom nagyon csokis fagyi, lehetett kanalazni. Ami nem fogyott el, műanyag dobozba tettem és be a mélyhűtőbe. Fogyasztás előtt legalább fél órával érdemes kivenni a mélyhűtőből, hogy könnyen kanalazható legyen.
Kandírozott narancs héjjal díszítettem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése