2013. május 26., vasárnap

GYERMEKNAPRA

Avagy: TÚRÓ RUDI másként




Ha azt állítom, hogy minden gyerek szereti a csokit, azt hiszem túl nagyot nem tévedek. A gyerekek élvezettel nézegetik a boltok polcain, a külsejükkel is csábító csoki figurákat. Megindítja az amúgy is dús gyermeki fantáziát.
Persze a szülők azonnal elmagyarázzák, hogy ilyet majd csak megfelelő alkalommal lehet enni, vagy csak ebéd után... Aztán uzsonna időben egy pohár túró krémet kanalazva, melyik gyerek ne gondolta volna még, hogy milyen finom ez a gyümölcsös túrókrém, bárcsak a pohár csokiból volna és azt is megehetném!
Talán ezt az óhajt testesíti meg a Túró Rudi, ami aztán sok-sok gyermek kedvencévé vált. A nagy sikert tapasztalva lett későbbTúró Rudi: natúr, gyümölcsös, tejcsokival burkolt... Egy biztos, mindegyik kiváló ötlet volt.
A GYERMEKNAP jó alkalom arra, hogy egy kicsit átfogalmazva, de ezt a már sokféle módon készített kitűnő édességet én is elkészítsem.
Ildi Kokki-nál találtam nagyon jó receptet (itt), aki bonbont készített belőle. Köszönet a receptért. Én egy kicsit változtattam rajta és végül csoki pohárba töltöttem.
A recept nagyon egyszerű, gyorsan elkészíthető és a pohár is ehető!

Hozzávalók:

  • 25 dkg túró (ALDI: Milfina Azért ezt használtam, mert ez krémesebb állagú mint a magyar túró)
  • 2 ev. kan. cukor
  • 2 vaníliás cukor
  • 10 csepp narancs olaj (itt vásároltam)
  • 12 db aszalt sárgabarack (ALDI: Happy Harvest soft-aprikosen Ezt azért tartom jónak ennél a receptnél, mert sokkal lágyabb, krémesebb, mint más aszalt társaik) 
  • Fél ev. kan. méz
  • fél dl víz
  • Csoki pohár 10 db   (ALDI)
Készítés: A sárga barackot összevágtam, a vízzel és a mézzel összeforraltam. Ez néhány percig tartott és dzsem minőségű sűrűséget kaptam. Botmixer segítségével összemixeltem és hagytam kihűlni.
A túrót a cukrot a vaníliás cukorral együtt habosra kevertem. Belecseppentettem a narancs olajat és még ezzel is jól átkevertem. Ha van lehetőségünk, akkor hagyjuk állni a hűtőben néhány órát, így az ízek jobban össze érnek. Végül a poharakat megtöltöttem úgy, hogy először a túróból tettem bele, majd a gyümölcsből és ismét a túróból. A tetejére csoki törmeléket szórtam.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése