2013. október 11., péntek

Csoko - Láda csokibolt Pécs... avagy csokoládézóban jártam.







Hűvös, szeles, kellemetlen idő volt amikor elindultam.  A Zsolnay Kulturális Negyed impozáns épületei között haladva már fel sem tűnt a barátságtalan időjárás, úgy elbűvölt a látvány. A világhírű eozin mázas, színes díszítések a falakon, a különlegesen szép szobrok látványa, kellemes hangulatba hozott.
A boltok utcájában cégérek hirdették, hogy melyik bolt mit kínál. Egyikben cukorkát árusítottak, a másikban szép kerámiát és más kézműves terméket, de én a csokibolt finom csokijaira voltam kíváncsi. A boltba belépve nem csak a csokoládé illata -  mely belengte az egész helységet -, hatott rám, hanem a szép régi bútorok, a fal mélybordó színe, és az aranyozott régi tükörkeret látványa is. A pult mögül barátságos mosollyal köszöntött a tulajdonos, Mosonyi Csaba, akivel mindjárt beszélgetésbe is elegyedtünk.
Megtudtam tőle, hogy a berendezés, a felesége,  Mosonyi Éva, ízlését dicséri, aki egyébként iparművész, pontosabban, tojásíró népi iparművész. A polcokon többfajta kiváló minőségű táblás csokik között mindjárt felfedeztem az egyik kedvencemet a Rózsavölgyi Csokoládé manufaktúra (itt) táblás csokijait.





De lehet itt kávét inni, vagy forró csokoládét kóstolni, melyet a kiváló minőségű táblás csokiból készítenek. Az üvegpult mögött szemet gyönyörködtető csokicsodák a bonbonok sorakoztak.




A polcok kínálatát mustrálva bájos csokifigurákon, pontosabban csoki nyalókákon - melyek színes díszítést kaptak -, akadt meg a szemem. Megtudtam Mosonyi Csabától, hogy ezeket a kedves kis figurákat ők készítik a nemrég megvásárolt csokoládé temperáló gép segítségével. Gondolom, az ide betérő gyerekek nem kis örömére.



Egy keveset beszélgettünk még a jövőbeni terveikről, megtudtam azt is, hogy a nagy érdeklődésre való tekintettel, 2014-ben is lesz Csokoládé karnevál, nagyobb tágasabb helységben és több manufaktúra jelenlétével.
Végül választottam néhány bonbont és a ChocooMe (itt) csokoládé manufaktúra egy különleges táblás csokiját és elköszöntem.



Kiléptem a boltból... vagyis ez nem bolt, hanem csokoládézó, ahol nem egyszerűen csokit vásárolunk, hanem csokoládézunk. Ahol a belépőt hellyel kínálják és kényelmes székben ülve választhatja ki a legfinomabb, kiváló minőségű kézműves csokoládét, melyet fehér kesztyűben szolgálnak fel.

Ilyen élményekkel és egy kisebb csomag csokoládéval gazdagodva távoztam.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése