2013. október 3., csütörtök

Svéd puncsrolád





Szülinapi játék Ildi Kokki-nál (itt


A napokban jártam az IKEA-ban (itt). Ez a kedvenc lakberendezési áruházam. Gondoltam körülnézek, nem vásárolok sokat, esetleg néhány praktikus dolgot... Aztán eszem egy könnyű ebédet és megállapítom, hogy szép nap volt:)  Odáig minden így is történt, hogy körülnéztem..., de aztán láttam nagyon szép tálat, poharat, amire már régen vágytam, üveget a fürdőszobai polcra, gyönyörű színű és mintájú anyagokat, szőnyeget, amelynek a színe sokkal jobban illik a konyhabútorhoz... Na, jó mindent azért nem vettem meg, de a bevásárló kocsi eléggé tele lett. Volt könnyű ebéd és később tea is svéd mandula tortával. Mikor a pénztárhoz indultam, azért vettem néhány praktikus dolgot is:). Na, de most már vége, megyek, fizetek és igyekszem haza - gondoltam. De ez sem egészen így lett, mert az élelmiszer shop-ban megláttam a kedvenc kávémat , vettem néhányat, választottam három tábla étcsokoládét is, és akkor megláttam a svéd puncsroládot.
Pont olyan volt, mint amilyent Ildi Kokki blogján láttam (itt). Nagyon megörültem neki, mert így megkóstolhattam az igazit (ill. eredetit). Vásároltam ebből is egy csomaggal.
Amíg kitoltam az áruházból a jól megrakott kocsit, elégedetten állapítottam meg - szép nap volt:).

Boldog blogszülinapot és sok sikert a továbbiakhoz is Ildi Kokki!


Eredeti recept (itt)

Én így készítettem a Puncsroládot.

Hozzávalók:

  • 15 dkg marcipán massza + 5 dkg porcukor a nyújtáshoz
  • 2 tojásból piskóta (előző nap készítettem el)
  • 2 ev. kan. kakaópor
  • 2 teás kan. vaníliás cukor
  • 2 ev. kan. cukor
  • 5 dkg vaj (vagy margarin)   (nálam vaj)
  • 1 teás kan. rum aroma és 2 ev. kan. rum
  • 75 gr étcsokoládé (nálam a fent említett csoki - 70%-os - az IKEA-ból)

Piskóta: 
  • 2 tojás
  • 2 csapott ev. kan. cukor
  • 2 púpos ev. kan. liszt
  • 1/3  sütőpor
  • pici só
  • 1/3 vaníliás cukor
Készítés:
  • A sütőt 180 fok-ra előmelegítettem
  • Ha tepsiben sütjük, akkor kivajazzuk, kilisztezzük. Én szilikon formában sütöttem.
  • A cukrot + vaníliás cukrot + a tojás sárgáját fehéredésig kevertem.
  • A fehérjét + só kemény habbá vertem.
  • A kikevert tojás sárgát és a felvert fehérjét óvatosan összeforgattam és a liszt + sütőpor keverékét kanalanként hozzá adtam, elkevertem.
  • Formába öntöttem és az előmelegített sütőben 20 percig sütöttem.
  • A kihűlt piskótát morzsára csipedtem, letakarta egy konyharuhával és másnapig hagytam száradni.

A rolád készítése:

Töltelék: 
  • Vaj + kakaó + cukor + vaníliás cukor: habosra kevertem.
  • Hozzáadtam az édes morzsát (Piskóta morzsa)
  • Az egészet jól összedolgoztam és a rumot és a rum aromát is hozzáadtam.
A roládok formázása:
  • A marcipánt 1 -2 mm vékonyra nyújtom. (porcukros felületen)
  • A masszából kb. 1 -2 cm vastag és 10 cm hosszú kukacokat formázok.
  • A kinyújtott marcipánra fektetem a kukacot és a végeknél bevágom a marcipánt.
  • A marcipánnal beburkolom a kukacot.
  • A marcipánnal burkolt kukacot 3 -4 db-ra vágom és néhány órára hűtőben pihentetem.
  • A csokit felolvasztom. ( víz-gőz felett, vagy csoki olvasztó gépben).
  • A rolád mindkét végét az olvadt csokiba mártom és sütőpapíron hagyom megszáradni.
Egy éjszakán át pihentettem így az ízek jól összeértek. 
Nagyon finom lett. Kínálhatjuk tea, vagy kávé mellé.







Ez az IKEA-ban vásárolt Puncsrolád.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése