2013. október 15., kedd

Limoncello-karamell krémes bonbon VKF 59. forduló





Ezt a bonbont is a nyáron készített és nagyon sikeres limoncello fagyi ihlette, meg a VKF játék 59. fordulója, ahol a játék háziasszonya most a  Praliné Paradicsom blog szerzője, (itt) aki azt várja a játékban résztvevőktől, hogy készítsenek olyan csokis édességet, amelyben alkohol is van. Természetesen bonbont készítettem. Ezt a párosítást azért választottam, mert úgy tapasztaltam, hogy a karamell nagyon jól kiemeli a gyümölcsös ízeket és így egy harmonikus, pikáns új íz jön létre. A limoncello nagyon finom, citromos ízű, alkoholos...jó választás volt.

Töltelék:

Hozzávalók: Karamell krémhez

  • 8 dkg fehér csoki
  • 40 ml tejszín
  •  1 dkg vaj (szoba hőmérsékletű)
  •  3 teás kan. karamell krém (itt vásároltam
Hozzávalók: Limoncello krémhez
  • 10 dkg fehér csoki
  • 30 ml tejszín
  • 3 ev. kan. limoncello
  • 1 teás kan. citromos ízesítő (Lemon extract)  (itt vásároltam)
  • 1 dkg vaj
Bonbon burok: 30 dkg 65% Choceur étcsokoládé      
                          3 gr porított kakaóvaj
21 db bonbon készült

Készítés: Karamell krém
  • A tejszínt gyöngyözésig melegítem.
  • A csokit apró darabokra töröm és a tejszínhez adom. Addig keverem, míg egynemű, lágy krémes lesz.
  • Hozzá adom a karamell krémet. Elkeverem.
  • Ha ez a massza 35 fok-ra hűlt, akkor hozzáadom a szoba hőmérsékletű vajat, elkeverem.
  • Végül a botmixerrel alaposan átkeverem. Szoba hőmérsékleten hagyom állni.
Limoncello krém:
  • A tejszínt gyöngyözésig melegítem.
  • A csokit apró darabokra töröm és a tejszínhez adom. Addig keverem, míg egynemű, lágy krémes lesz.
  • Hozzá adom a limoncellot és a citromos ízesítőt  (mindkettő szoba hőmérsékletű legyen). Elkeverem.
  • Ha ez a massza 35 fok-ra hűlt, akkor hozzáadom a szoba hőmérsékletű vajat, elkeverem.
  • Végül a botmixerrel alaposan átkeverem. Szoba hőmérsékleten hagyom állni.
A csokiburok készítése:
A csokoládé burokhoz temperálom a csokit. A következő módon. A csokit 40 fokra melegítem a csokoládé olvasztó gépben, majd kiveszem a tartályt és hideg lapra ( pl. konyhapult ) helyezem és állandó keverés mellett 34-35 fok-ra hűtöm. Ekkor beleteszem a kakaóvaj port, alaposan elkeverem. Ha a csoki elérte a 31-32 fok hőmérsékletet akkor beleöntöm a bonbon formába. Az asztalhoz ütögetem a bonbon formát,( így a keletkezett légbuborékok eltávoznak ) és a csokit egy tálra helyezett sütőpapírra csepegtetem. A sütőpapírt azért szeretem használni, mert a dermedt csokit később maradéktalanul fel tudom használni, ha egy tálra öntöm akkor sok megy veszendőbe.) A bonbon formát kb. fél órára hűtőbe teszem, majd egy kiskanál segítségével megtöltöm a limoncello krémmel, majd a karamell krémmel,  vigyázok, hogy maradjon hely ( kb. 2 mm ) a lezárásnak. A csokoládét ismét temperálom, lezárom a formát, a  felesleget spaklival lehúzom és egy órára hűtőbe teszem. Az egy óra elteltével kiveszem a hűtőből, megfordítom a formát és kipottyantak belőle a bonbonok.

    

                     

                




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése