2013. március 13., szerda

Csokipohár: vanília krém - aszalt meggy



Csokipohár: vanília krém - aszalt meggy




A fiam 25. születésnapján a torta mellett egy igazi különlegességet is kínáltam a vendégeknek. Csokipohárba töltött rumos aszalt meggy, vanília krémben. A siker most sem maradt el.
Még karácsony előtt vettem a csokipoharakat az Aldi-ban, de olyan sok édesség készült akkor, hogy ezt már nem készítettem el. Ez jó alkalom volt, igazi meglepetés.


Hozzávalók:

  • 1 ev. kan. aszalt meggy
  • 4 ev. kan. víz
  • 2 ev. kan. rum
Krém:

  • 50 ml tejszín
  •  1 vanília rúd
  •  1 dkg szoba hőmérsékletű vaj
  •  7 dkg fehér csoki
Készítés:

A meggyet a vízben 2-3 percig forralom. Így puhább lesz a meggy. Leszűröm, üvegtálba teszem, a rumot ráöntöm és hagyom ázni, míg a krém elkészül.

Krém: 
A tejszínt gyöngyözésig forralom.( kb. 1 perc ) A vanília rudat három részre vágom, beleteszem a tejszínbe és 10 percig hagyom ázni benne. Az idő letelte után kiveszem a vanília rudat a tejszínből, kicsit felmelegítem és a darabokra tört fehér csokit beleteszem. Egyneműre keverem, ha a krém 35 fok-os akkor beleteszem a szoba hőmérsékletű vajat, ismét jól elkeverem. Szoba hőmérsékleten hagyom kihűlni.
Ez után megtöltöm a poharakat úgy, hogy egy kevés krémet teszek az aljára, aztán meggyet teszek bele, majd ismét krémet. 
Frissen pirított pisztáciával és csoki rudacskával díszítettem.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése