2013. március 14., csütörtök

Sós mogyorós karamell krémes bonbon



Sós mogyorós karamell krémes bonbon




Nagy nap volt! A fiam 25 éves lett. Sok minden más mellett, én ezzel a bonbonnal készültem.
Egy alkalommal lehetőségem volt megkóstolni a Keser Édes csokoládézó itt sós karamellás bonbonját.
Nagyon finom, különleges íz volt. El is határoztam, hogy én is készítek, vagy megpróbálkozom valamilyen hasonló ízvilágot létrehozni. De, hogy hű maradjak az eredeti élképzelésemhez és továbbra is kreatív  megoldásban gondolkodjak, nemcsak sós, de sós mogyorós bonbont készítettem. A siker most sem maradt el...



Hozzávalók:

Krém:


  • 10 dkg karamell ( kimérve vettem az édesség boltban )
  • 50 ml tejszín
  •   5 dkg fehér csoki

  •   2 ev. kan. pirított sós mogyoró
  •   1 teás kan. vodka
Csoki hüvely: 25 dkg Moser Roth 70%-os étcsokoládé ( ALDI )   21 db bonbon készült belőle

Készítés:
A tejszínt gyöngyözésig melegítem, beleteszem a karamellt, simára keverem,az apróra tört fehér csokit is hozzáteszem és ezzel is elkeverem és végül a vodkát teszem hozzá. Alaposan átkeverem és szoba hőmérsékleten  hagyom amíg a csokit temperálom.
A sós mogyorót egy kés segítségével durvára vágom.

A csoki temperálása:

A csokit apró darabokra törtem. 3/4 részét a csoki olvasztó gépben 40-45 fok-ig melegítettem. Kivettem a csoki olvasztó tégelyt a gépből, hűvös helyre tettem ( konyha pult ).  A fennmaradó 1/4 részt csokit hozzáöntöttem és állandó keverés mellett 27-28 fok-ra hűtöttem. Majd visszatettem a tégelyt a gépbe és munkahőmérsékletre ( 31-32 fok ) melegítettem. 
Az előzőleg tisztára törölt formába öntöttem a csokit, úgy, hogy minden mélyedésbe jusson belőle, néhányszor a konyhapulthoz ütöttem a lemezt, ( így távozik a légbuborék a csokiból és szép sima felületet kapunk  ). 1-2 perc után megfordítottam a lemezt és kicsepegtettem a csokit sütőpapírra. A felesleget spaklival húztam le. Majd a tál két szélére fakanalat tettem és erre helyeztem a lemezt, hogy a még feleslegben lévő csoki kicsepegjen és egyenletesen terüljön szét a csoki hüvelyek falán. Ezután hűtőbe tettem a lemezt,  kb. fél órára.
Az idő letelte után a krémbe belekevertem a sós mogyorót, és megtöltöttem vele a csoki hüvelyeket, úgy, hogy maradjon hely ( kb. 2 mm ) a lezáráshoz. A csokit ismét temperáltam. Ráöntöttem a lemezre, a felesleget egy gyors mozdulattal, spakli segítségével lehúztam. Egy órára hűtőbe tettem, majd az idő letelte után megfordítottam a lemezt és a bonbonok kipottyantak belőle.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése