2013. március 12., kedd

Mogyorós ropogós



Mogyorós ropogós



A Fahéj magazin (itt) karácsonyi számában olvastam Wágner Beától, ( Keser Édes tulajdonosa ) (itt) egy nagyon egyszerűen elkészíthető bonbon receptet. Örültem neki, mert a terveim között szerepel, hogy olyan bonbonokat is készítsek, amelyek könnyen, vagy gyorsan elkészíthetők, nem kell hozzá nagy gyakorlat és nem igényel speciális eszközöket. Ez éppen ilyen. Azonban amikor belekezdtem a munkába, rádöbbentem, hogy nincs itthon keksz, ami az egyik összetevője volt az édességnek. Persze a hiány gondolkodásra késztetett, de nem csak gondolkodásra, hanem kreativitásra is és kisebb változtatással végül én így készítettem el... Köszönet az inspirációért Wágner Beának.
Mielőtt elkezdeném a recept leírását, néhány szót a magazinról. Nagyon szép, igényes kivitelű és tartalmú magazin. Szép képek, használható, nem bonyolult mégis különleges receptek... Ízlésformáló ereje van több szempontból: stílus, színek, tálalás... Egyszerűen jó kézbe venni, lapozgatni.

Hozzávalók:

  • 10 dkg babapiskóta
  •   6 dkg török mogyoró
  •  15 dkg sós mogyoró
  •  20 dkg tejcsoki
  •    3 dkg vak ( szoba hőmérsékletű )
  •    3-4 ev. kan. puffasztott rizs
Bevonáshoz:
  • 30 dkg étcsokoládé 65%-os Choceur ( ALDI )
Készítés:

 A török mogyorót és a sós mogyorót is durvára aprítom. A babapiskótát a kezemmel finom porrá morzsolom. A tej csokit felolvasztom. Az összetevőkre öntöm a felolvasztott csokit, alaposan összekeverem, majd a szoba hőmérsékletű vajat is hozzáteszem és sütőpapírra öntöm, kb. 1 cm magasra simítom és 10 percre hűtőbe teszem. Amikor a 10 perc letelt, felszeletelem és hűtőben tartom míg a bevonáshoz az étcsokoládét temperálom.

Temperálás:

A csokit apró darabokra töröm. A 3/4 részét a csoki olvasztó gépben 40-45 fok-ig melegítem. Ez alatt felolvad a csoki.Kiveszem a tégelyt a csoki olvasztó gépből és hideg lapra teszem, pl. konyhapult. Beleöntöm a fennmaradt 1/4 rész darabokra tört csokit és állandó keverés mellett 27-28 fok-ra hűtöm. Visszateszem a tégelyt a gépbe és a csokit a munkahőmérsékletre ( 31-32 fok ) melegítem. Mártóvilla segítségével megmártom a csokiban a szeleteket és dermedésig sütőpapírra helyezem őket. Vigyázni kell, a csoki mindig munka hőmérsékletű legyen, mert egyébként a bevonat csíkos lesz, nem lesz szép egyenletes, fényes és roppanós!
Ha kész csomagolhatjuk színes csomagolóba. 










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése