2013. március 24., vasárnap

Dió - karamell krémes bonbon




Dió - karamell krémes bonbon






A képekből is kitalálható, ez is Húsvéti csoki és természetesen ajándékba készítettem. Praliné Paradicsomnál (itt) olvastam a főtt diókrém receptjét. Feltétlen ki akartam próbálni. A karamellizált fehér csoki receptjét szintén itt olvastam, már kipróbáltam egy másik receptnél és nagyon finom volt. Most ebből, kétrétegű bonbont készítettem.


Csoki burok: 30 dkg Choceur 65% - os étcsokoládé   3 gr kakaóvaj pasztilla (itt vásároltam)  24 db bonbonhoz

Hozzávalók: Főtt diókrém


  • 2 marék dió
  • 3 ev. kan. cukor
  • 1/2 dl tejszín 
  • 2 dkg vaj   

Karamellizált fehér csoki krém:

  • 2 ev. kan. tejszín
  • 8 dkg karamellizált fehér csoki
Készítés: A diót és a cukrot botmixer segítségével aprítom, majd néhány percig melegítem egy teflon serpenyőben. (2-3 perc) Ez alatt a cukor kissé karamellizálódik.  Kis részletekben hozzáöntöm a tejszínt, jól elkeverem és végül a vajat is hozzáadom, alaposan megkeverem és szobahő hagyom állni.
A fehér csokit előző nap karamellizálom, a következő módon.

  • A sütőt előmelegítettem 100 fok-ra
  • A tepsit kibéleltem sütő papírral 
  • A csokit felolvasztottam a csoki olvasztó gépben 
  • Bele kanalaztam a tepsibe az olvasztott csokoládét
  • Betettem az előmelegített sütőbe
  • 10-15 percenként megkevertem
  • Világos karamellás szín elérésénél volt kész
  • A művelet 20 dkg csokinál 2 órát vett igénybe
  • Hagytam szobahőn kihűlni, majd hűtőben tároltam a másnapi felhasználásig.
Karamell krém készítése: Előző nap a fentiekben leírt módon a fehér csokit karamellizálom. Most a tejszínt gyöngyözésig melegítem és az apróra tört karamellizált fehér csokit beleteszem és egyneműre keverem. Szobahőn hagyom állni, amíg a csoki burokhoz a csokoládét temperálom.
A csokit 40 fokra melegítem a csokoládé olvasztó gépben, majd kiveszem a tartályt és hideg lapra ( pl. konyhapult ) helyezem és állandó keverés mellett 34-35 fok-ra hűtöm. Ekkor beleteszem a már mikróban felolvasztott kakaóvaj pasztillát alaposan elkeverem. Ha a csoki elérte a 31-32 fok hőmérsékletet akkor beleöntöm a bonbon formába. Az asztalhoz ütögetem a bonbon formát,( így a keletkezett légbuborékok eltávoznak ) és a csokit egy tálra helyezett sütőpapírra csepegtetem. A sütőpapírt azért szeretem használni, mert a dermedt csokit később maradéktalanul fel tudom használni, ha egy tálra öntöm akkor sok megy veszendőbe.) A bonbon formát kb. fél órára hűtőbe teszem, majd egy kiskanál segítségével megtöltöm krémmel, először a diókrémet, majd a karamellt. Vigyázok, hogy maradjon hely ( kb. 2 mm ) a lezárásnak. A csokoládét ismét temperálom, lezárom a formát, a  felesleget spaklival lehúzom és egy órára hűtőbe teszem. Az egy óra elteltével kiveszem a hűtőből, megfordítom a formát és kipottyannak belőle a bonbonok.
              









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése